[Hướng dẫn] Cập nhật bank Etsy khi gặp sự cố

JohnNguyen

Member
Vì một lý do nào đó mà tài khoản bank trên Etsy của bạn bị đá ra ngoài hoặc bạn đơn giản chỉ muốn thay một cái bank mới cho cái bank cũ rích của mình trước đó thì đây sẽ là hướng dẫn dành cho bạn. Chắc mình đổi thành "Hướng dẫn thay bank cho tài khoản Etsy" nghe có vẻ hay ho hơn.

Bạn có thể liên lạc với đội ngũ Etsy thông qua Email ở bài viết trước của mình tại đây
hoặc tìm nút chat với support để chat với họ ở trang liên hệ (cái này có tài khoản có tài khoản không có)
Sau đó chờ và có thể vài ngày sau có khi cả tuần sau họ sẽ gửi cho bạn cái thông báo như thế này.
1605000468642.png

Hi there,

This is Aisha from Etsy Support Team. Please accept my apology for the delay in a response. With all the recent world events surrounding the Covid-19 pandemic, we are receiving a much higher volume of correspondence than usual. We strive to answer each one personally, in the order it was received.


I can see that you are having trouble updating your bank account on file. Id' be happy to help you get this sorted out.

If you are unsure of the outdated bank account details, I can definitely assist you with getting this updated! To do so, I’ll just need you to confirm a few questions. This step helps us protect both you and the overall safety of the marketplace.

Please provide me with the answers to each of these questions:

  • What month and year did you create your Etsy account?
  • Can you give us a shipping address you've used when purchasing from Etsy or the billing address on file with your shop?
  • What is the name and date of birth of the bank account holder?

Once I can confirm this information, I'll reset your bank account so you can enter your information without having to confirm the current information on file.

The new bank account must be related to the Etsy account holder.

I'll be looking forward to hear back from you.

Sau đó bạn reply cái Email đó với nội dung mà bạn đã đăng ký tài khoản.
1605000246041.png


Sau tiếp tục chờ tiếp vài ngày, và cuối cùng họ sẽ trả lời bạn nếu như mọi thông tin bạn cung cấp đều chính xác.
1605000577302.png

Hi there,

Thank you providing those details!

I went ahead and reset your current bank account, so you won’t need to confirm the outdated bank account on file.

You can now add your new bank account details under Shop Manager > Finances > Payment settings.

Keep in mind that once you update your bank details, a five day hold is placed for security purposes. Once the hold lifts, any available funds will be sent to your updated bank account.

Thank you,

Lúc này bạn vào tài khoản và cập nhật bank mới vào thôi.
Chúc bạn may mắn! Cheers
 
Last edited:
Top